2014. október 18., szombat

Könyves bloggerek memóriajátéka...

Halihó!

Kivételesen most egy játékkal jelentkezünk, amit Deszy-nél láttam, aki Kiru-nál látta, aki egy angol blogon látta. 
Igaz mi nem vagyunk nagy hívei az ilyen kérdőívezős dolgoknak, de mivel én (Chuti) imádom a memóriajátékokat és ha abban még a könyvek is szerepet kapnak, hát akkor arra nem lehet nemet mondani! :)
Természetesen a kihívásba blogger társamat is meginvitáltam, szóval a továbbiakban láthatjátok, hogy mennyire jó is a memóriánk... ;)

Nézzük is a szabályokat:

"Válaszolj a kérdésekre, anélkül, hogy használnád az internetet, vagy ránéznél a könyvespolcodra. Miután teljesítetted a kihívást, jelölj meg 5 másik bloggert, hogy ők is válaszolhassanak a kérdésekre."

Jelöltjeink pedig:
lexa24 - Thinking about you
Jeffi - Lapról lapra
Fummie - Bibliotheca Fummie
meseanyu - Jó könyvek
Toffy - Insane Life - Toffy's Journal

CHUTI

1. Nevezz meg egy könyvet, aminek az íróját Michaelnek hívják!

1. gondolat:
- Michael Ende - Végtelen történet



2. Nevezz meg egy könyvet, aminek borítóján sárkány van!


1. gondolat:
- Naomi Novik - Temeraire sorozat









3. Nevezz meg egy könyvet, amiben van George nevű szereplő!


1. gondolat:
- Stephen King - AZ












4. Nevezz meg egy könyvet, amit egy Smith vezetéknevű író írt!

1. gondolat:
- Wilbur Smith...?

2. gondolat:
- Vagy az nem is író...

Megoldás:
- És igggen! Ő egy író, de nem olvastam tőle. Bár anno volt egy könyvem, amit ő írt, de érdeklődésemet vesztettem iránta és tovább adtam a Rukkolán. Ez volt az a könyv:


5. Nevezz meg egy könyvet, ami Ausztráliában játszódik!

1. gondolat:
- Életfogytiglan... és szégyen-gyalázat, de az írójára nem emlékszem. Valójában még a könyvet sem olvastam, csak a belőle készült sorozatot láttam. Viszont az annyira tetszett, hogy a könyvet is el akarom olvasni! :)

Megoldás:
- Marcus Clarke! Na ezt most már muszáj lesz megjegyeznem. :)


6. Nevezz meg egy könyvet, aminek a címében egy hónap neve szerepel!

1. gondolat:
Na ilyet egyet sem tudok. :(

Többedik gondolat:
Tényleg nem tudok, de nem is találtam olyat, ami érdekelne... :(












7. Nevezz meg egy könyvet, aminek a borítóján egy kés van!

1. gondolat:
- 27 képtelen történet? *bizonytalanul mosolyog* 

Ha jól emlékszem ez valami novella gyűjtemény és Neil Gaiman írta, szerkesztette vagy szerepel benne novellája.
Persze ezt sem olvastam még, csak a várólistámon szerepel.

Megoldás:
- A borító: Igen! Ami a tartalmat illeti nem voltam valami pontos.



8. Nevezz meg egy könyvet, aminek a címében szerepel az "egy" szó!

1. gondolat:
- Egy ropi naplója, Egy felejthetetlen év.
Egyiket sem olvastam és egyiknek sem tudom az íróját.

Megoldás:
- Íme a szerzők: Jeff Kinney és Sarah Dessen


9. Nevezz meg egy könyvet, aminek a címe egyenlő a könyv szereplőjének nevével. 

1. gondolat:
Stephen King - Dolores








10. Nevezz meg egy olyan könyvet, amiből film készült.

1. gondolat: Neil Gaiman - Csillagpor






TAMI

1. Nevezz meg egy könyvet, aminek az íróját Michaelnek hívják!

Elsőre: sajnos nem ment. :(

A neten ellenőrizve: többeket is találtam, de rájöttem, hogy egy ilyen írótól sem olvastam soha semmit (ideje pótolni) éééés: a Michael nem gyakori név az írói (ál)nevek között. Köszönjük a kérdést! Vért izzadtam tőle! :)







2. Nevezz meg egy könyvet, aminek borítóján sárkány van!

Elsőre: Vavyan Fable - Sárkánykönny

A neten ellenőrizve: belátom fele-fele a válaszom. Az író és a cím jó, a borító pedig két típusban létezik. Én arra gondoltam elsőként, amin csak egy szem látszik (nyilván sárkányé!). Szóval aki elfogadja, annak köszönöm! :)




3. Nevezz meg egy könyvet, amiben van George nevű szereplő!

Elsőre: A citromtorta különös szomorúsága (a szerző neve nem jutott eszembe)

A neten ellenőrizve: Aimee Bender a szerző. A könyvet alig két hónapja olvastam, de nem vagyok biztos benne, hogy van benne George nevű szereplő. Kutatom a blogokat, ahol írtak róla, de George sehol nincs említve... A fenébe! :P




4. Nevezz meg egy könyvet, amit egy Smith vezeték nevű író írt!

Elsőre: sajnos nem sikerült. :(

Neten ellenőrizve: ezt a poént nem tudom nem lelőni, mert biztosan sokan vagytok, akik Wilbur Smith nevén kívül is ismerik ezt a vezetéknevet...
A megfejtés pedig lehetne Lisa Jane Smith, aki megálmodta és papírra vetette a Vámpír naplók című sorozatot. :)






5. Nevezz meg egy könyvet, ami Ausztráliában játszódik!

Elsőre: Chopper a kegyetlen... nem voltam biztos a címben, és abban sem, hogy ez tutira könyvhöz és nem filmhez tartozik.

A neten ellenőrizve: A könyv létezik, de a címe csak Chopper. Én a filmet tudtam hirtelen felidézni magamban, mert az láttam, és tudtam, hogy meg is van írva... Szóval önéletrajz; Mark Brendon Read - Chopper



6. Nevezz meg egy könyvet, aminek a címében egy hónap neve szerepel!

Elsőre: még gondolkodom! Megvan! Erich Kastner: Május 35. ! :)
Juhhé!

A neten ellenőrizve: Stimmelt! :)




7. Nevezz meg egy könyvet, aminek a borítóján egy kés van!

Elsőre: Sirály könyvek ugrottak be, a hetvenes, nyolcvanas évekből, de elbuktam, mert címet és szerzőt egyhez sem tudtam volna sorolni. :(

A neten ellenőrizve: próbáltam felkutatni pár régi borítót, de sikertelenül. Tulajdonképpen ezt a kérdést is elbuktam, mert a Sirály könyv még rendben volt, de kés sehol! :(
Végül találtam egyet, bár bevallom nem olvastam.








8. Nevezz meg egy könyvet, aminek a címében szerepel az "egy" szó!

Elsőre: Egy boltkóros naplója. :)

A neten ellenőrizve: Sophie Kinsella a szerző. Amúgy stimmelt! :) Huh.















9. Nevezz meg egy könyvet, aminek a címe egyenlő a könyv szereplőjének nevével. 


Elsőre: Stehpen King - Christine (kinek nem King regény ugrik be??)

Ezt le sem ellenőriztem. Itt van a polcomon. :)






10. Nevezz meg egy olyan könyvet, amiből film készült.


Elsőre: King regény és adaptáció ugrott be, de aztán inkább Tolkien - A gyűrűk urát idéztem fel.

Ez sem szorult csekkolásra, szerencsére. :)


0 hozzászólás:

Szólj hozzá!