2014. június 29., vasárnap

Pálos Csilla - Repülj madár! (Recenzió #1 - Tami)

Tami véleménye

Óóóó! Ez a könyv egy szívünket-lelkünket bizsergető darab volt! Első alkotása a szerzőnek, első olyan könyvünk, melyet volt szerencsénk ingyen és bérmentve olvasni, és első olyan tapasztalásunk is ez, melyen úgy osztozunk Chutival, hogy mindketten írunk is róla! (Ez lesz tehát a Chuti vs. Tami rovatunk első darabja, a részleteket később!)


Én kezdtem a sort, még a télen...és ez rám nézve égés, hogy ezt a kellemes 164 oldalt csak a tavasz beköszöntével fejeztem be (és a nyár közepén sikerült írnom is róla). Sajnos nagyon sokszor kellett félbe szakítanom és polcra tenni a könyvet, így ez teljes mértékben az én hibámból, de levett az élvezeti értékéből. (Hiszen mindenki tudja, hogy nem jó úgy olvasni egy könyvet, hogy közben elveszítjük a történet vezérfonalát). Bevallom a Bilumos riport után "viszket a tenyerem", és szívem szerint Csillával is beszélgetnék egy nagyot, hogy megtudjunk róla még többet! ;) Mert képzeljétek el, ezt a művet Ő ajánlotta olvasásra nekünk! Chuti tudja majd pontosan elmesélni ennek részleteit, de a lényeg: felbukkant a blog történetében az első olyan alkotó író, aki maga kért meg bennünket arra, hogy vegyük kézbe az írását és véleményezzük! Ez olyan óriási örömmel töltött el bennünket, hogy naná, hogy igent mondtunk rá! Meg amúgy is...ki is hagyna ki egy ilyen ziccert? :)

Szóval Repülj madár!: nem vagyunk irodalomtudósok, sajnos nem tudjuk hogy milyen formai és nyelvi előírásoknak kell megfelelnie egy jó első könyvnek. Én is csak a saját benyomásaimat tudom elétek tárni, amik jók voltak. Mint említettem első műve ez a szemtelenül fiatal írónőnek (írólánynak), hiszen mindössze huszonnégy esztendős, és már is kiadott egy könyvet! (Az eladási statisztikákat is szívesen megnézném, hogy másoknak hogy tetszett a könyv) Ránézésre is egészen guszta kis darab, a borító Kovalik Viktória munkája, amely ízlésesen céloz a történet főbb elemeire, és a magyar motívumokra.
Mivel nem ástam mélyen bele magam a "Kötelezőnek ajánlom" mozgalomba, így csak sejtésem van róla, hogy pár éve volt egy ilyen hullám, amikor mi, "civilek" (és nem pedagógusok, vagy nem kifejezettem pedagógusok) ajánlhattunk nem hivatalosan néhány olyan könyvet, amivel kicsit frissíteni lehetne az iskolai kötelezőolvasmányokat. Nem tudom, hogy erre van-e hivatalos lista (úgy láttam van), vagy tervezik-e valóban frissíteni új, mai darabokkal, de ha volna, én ezt a könyvet beilleszteném.
Miért? Mert magyar, mert történelmileg hiteles (vagyis ha ez nem is teljesen igaz, minden esetre nem rugaszkodik el a történelem órákon tanított honfoglalás kori tananyagtól). Mert ez a két dolog olyan kellemesen ötvöződik a könyvben, hogy szerintem nem ártanánk vele a kibontakozó, ízlésüket kereső kisiskolásoknak. Melyik évfolyamnak adnám oda: ötödik és hetedik között azt hiszem. Vagy abban az évfolyamban, ahol tanulják a gyerekek a honfoglalást.
Ha valaha meghallgatják a véleményünket ezzel kapcsolatban, akkor én minimum ajánlott irodalom kategóriába tenném ezt a könyvet.

Amúgy visszatérve a sztorira: nekem nagyon tetszett. Ifjúsági regény, ami teli van kalanddal. Nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy ez egy magyar regény. Mármint annyira magyar, hogy saját történelmünk letűnt korszakát idézi elénk, és nem úgy, hogy attól kiráz a hideg, mert "túlzottan is magyar akar lenni", vagy mert halálosan unalmas. Mondáink, legendáink köszönnek vissza az oldalakon, jó pár dolog, ami bele íródott el is van magyarázva röviden (itt megjegyezném, hogy ha már annyira bele akarnék mászni a pedagógiai értékelésébe a dolognak, akkor takaros kis jegyzetet is el tudtam volna képzelni a könyv végén). A kalandos és romantikus szál szerintem a fiúkat és a lányokat is kellőképpen leköti majd, ha olvassák. Ha én a kisfiamnak "jó" könyvet próbálnék a kezébe adni ez is közte volna! Remélem adódik még lehetőségem rá, hogy Csillától a jövőben is olvashassak alkotásokat. :)

Ez úton is nagyon szépen köszönjük a lehetőséget Pálos Csillának, aki abszolút megérdemli, hogy az idelátogatók megtekintsék az ő blogját is, és még inkább kedvet kapjanak a könyvhöz: http://repuljmadar.blogspot.hu/

Ennyi molybolyagot kapott tőlem a könyv:


-----------
A képek forrása: www.repuljmadar.blogspot.hu

0 hozzászólás:

Szólj hozzá!