2013. december 16., hétfő

DIY - Adventi naptár

Igaz az Advent már legalább két hete elkezdődött, de sajnos bokros teendőim mellett még nem jutottam el odáig, hogy ezt a bejegyzést elkészítsem. :(
De ne csüggedjünk tovább, mert most itt vagyok és mindent leírok! ;D
Viszont még mielőtt neki kezdenék életem első "Csináld magad!" leírásához, had szóljak pár szót az Adventi előkészületeimről. :)
Nah ez az, ami nem volt. :P
Idén sikerült annyira, de annyira megcsúsznom, hogy az Adventi naptárnak konkrétan december elsején álltam neki. És ha ez még nem lett volna elég, túl is vállaltam magam, mert nem csak egy naptárat készítettem, hanem egyből hármat!
Igen. Hogy minek is kellett nekem három naptár?
Mert úgy határoztunk Párommal, hogyha már idén sem lesz karácsonyi ajándékozás, akkor legalább pár szem csokoládéval kedveskedjünk családjainknak, amíg a közös vacsorára nem kerül sor.
És ezúton is köszönöm a Páromnak a sok-sok segítséget, mert nélküle valószínüleg még mindig ezeket csinálnám - abban a kevéske - szabadidőmben. ;)

 Na de sen ki ne ijedjen meg! A naptár elkészítése pofon egyszerű, csak nekem volt idén kevesebb időm rá.
Íme a leírás:
DIY - Adventi naptár

Hozzávalók:

3 db sötétzöld kartonlap
1 db sötétbarna kartonlap
1 db fehér selyempapír
2 db tetszőleges színű szalag
1 db Technocol Rapi
1 db olló
1 db vonalzó
1 db körző
1 db ceruza
1 db aranyszínű zselés toll
1 db piros vastag filc
Sok-sok csipesz

Igény szerint:
Karácsonyi matricák
Arany színű karton csík (csillagnak!)

Elkészítés:

1. A kartonlapokat osszuk fel 11,5 cm x 16.5 cm méretű téglalapokra, majd vágjuk ki. A sötétzöld kartonlapokból 24 db, a sötétbarna kartonlapból 4 db kell. (A leeső csíkokat ne dobjuk ki!!!)

2. Ha végeztünk a lapok kivágásával, ragasszuk őket össze hengerformájúra. A lapok egyik oldalán húzzunk egy vékony ragasztó csíkot, majd hajtsuk őket össze. 
A hengerek összetartására használjuk a csipeszeket! :)
(Aki nem szeretne ennyi vagdosni és ragasztani, az összegyűjthet 28 db WC papírgurigát. De azokat érdemes kívül és belül is lefesteni.)



3. Ha már megszáradtak a hengerek, akkor az egyik hengert rajzoljuk körül a fehér zsírpapíron. De csak úgy nagyjából, majd a körző segítségével mérjük le a kör nagyságát.



4. Ezt követően a zsírpapírra rajzoljunk fel 24 db azonos nagyságú kört. De a sorok között hagyjunk legalább 3 centiméternyi helyet, mert a körökhöz kicsi "fülecskéket" is kell majd rajzolni. 


5. A köröket a fülekkel együtt vágjuk ki, majd a piros vastag filccel írjuk rá 1-től 24-ig a számokat. A számoknak az aranyszínű zselétollal rajzoltam egy keretet is, de a körök szélét is díszíthetjük valamilyen motívummal. A karácsonyi matricákat is most érdemes felragasztani a számok mellé, alá, fölé... stb. (Én végül ezt kihagytam, mert nálunk jelenleg nincsen kisgyermek, aki a cuki matricákat igazán értékelte volna. De az anyukáknak mindenképpen javaslom!)


6. Ha végeztünk a számokkal, elkezdhetjük a hengerekre felragasztgatni őket. Én először a hengerek külsejére ragasztottam a füleket, de így utólag inkább belülre ragasszátok, mert úgy kevésbbé lesznek feltűnőek!


7. Ha megvagyunk mind a 24 hengerrel, megkezdődhet az Adventi fa összeállítása!
Először - még ragasztás nélkül - rakjuk össze fa alakot formázva a hengereket. 
Alulról kezdve a hengerek száma: 3 db - 5 db - 4 db - 3 db - 2 db - 1 db 
Én a számokat véletlenszerű osztottam el, de az elrendezést mindenki úgy  alakítja, ahogy neki tetszik. 


8. Megkezdődik a fa végleges elkészítése! Ragosztóval készülj és START! :D
A fa összeragasztását soronként végezzük. A téglalapok kivágásánál megmaradt csíkokat, a hengerek aljára kell felragasztani (ez lesz a merevítés) A kilógó részt, amennyire csak lehet vágjuk vissza!
Majd a hengerek oldalát is kenjük be ragasztóval és csipeszeljük őket össze, hogy együtt száradjanak meg.



Ha már az összes sort megragasztottuk, akkor az aljukon levő csíkot jól beragasztózzuk, majd egymásra helyezzük őket és hagyjuk megszáradni. (Itt is lehet csipeszelni.)


9. Amíg a fa szárad elkészítjük a törzset!
A 4 db sötétbarna henger tetejét fél centi mélyen és kb. 1,5 centi távolságokban bevágjuk és a henger közepe felé hajtjuk. Majd összeragasztjuk őket, ahol a csipeszek ismét nagyon sokat segítenek. :)

10. Most, hogy a törzset összeállítottuk, ezt is száradni kell hagyni, így elkészítjük a már megszáradt fa hátát! A már összeragasztott fát, rátesszük a megmaradt zöld kartonlapra és amennyire csak lehet szépen körberajzoljuk. Ugyanúgy, ahogy a köröknél, itt is rajzolunk minden sorhoz egy-egy "fület", majd eszerint vágjuk ki!

11. Mire kivágjuk a fa hátát, már a törzs is megszárad, így más dolgunk, mint azokat egymásra ragasztani. És ha már ragasztunk, akkor a ha hátát is rögzítsük a fülek segítségével! Itt is érdemesebb a füleket a hengere belsejébe ragasztani, amire persze én is csak utólag jöttem rá... :P

12.  És végezetül jöjjenek a szalagok! :) 
A szalagokat szorosan egymás mellé ragasszuk, és amennyire csak lehet a hengerek széléhez. Természetesen több csíkot is fel lehet ragasztani és még további matricákkal díszíthetjük az oldalát vagy a hátát. Aki szeretne még egy csillagot is ragaszthat a tetejére. :)


13. Az utolsó pontunk pedig a TÖMÉS! Már csak meg kell tömni a hengereket mindenféle finomsággal és az asztal közepére állítani, hogy mindenki jól láthassa! :)
(Vigyáztat! Azért egy-egy hengerbe két dolognál többet ne tegyünk, mert a fa törzse sajnos nem fogja elbírni, mert hát azért ez mégiscsak vékonyabb kartonpapírokból lett összeállítva.)

Idén már nem valószínű, de remélem jövőre sokatok fogja örömét lelni ennek a kis, praktikus fának az elkészítésében. Szerintem a fácskát gyerekekkel közösen is el lehet készíteni, így talán még szebb élmények fognak hozzá fűződni, amiért érdemes lesz évről-évre elővenni. :)

0 hozzászólás:

Szólj hozzá!